Maastavetoa

Maastavetoa

torstai 21. marraskuuta 2013

IFBB-team Fullmetal

Kun tein kisapäätöksen, tutkin paljon eri valmentajien referenssejä, kyselin ja lueskelin kokemuksia ja seurailin teamin kilpailijoiden kuntoa. Mietin paperin ja kynän kanssa, mitä valmentajalta tarvitsen ja haen. Lopulta valmentajakseni valikoitui palokkalainen Heidi Edelmann. Heidillä on pitkä urheilutausta hiihdon, kenttälajien, maraton-juoksun ja ratsastuksen parissa. Fitness-lajeissa hän on kilpaillut menestyksekkäästi viimeiset neljä vuotta.
Sijoitukset:
- body fitness masters SM 5
- bikini fitness SM 6
- athletic fitness SM 2 
- body fitness SM 3

Heidi - Body fitness 3.sija
Otin Heidiin ensin yhteyttä sähköpostilla, jossa kerroin haluni kilpailla ja näytin kuvia kunnostani. Sovimme tapaamisen, jossa käytiin tavoitetta ja kuntoa läpi. Se oli oikein hyvä reality check. Siltä istumalta löytyivät ne kunnon vahvuudet ja heikkoudet ja käytiin läpi myös se, että tatuoinnit eivät kilpailussa ole eduksi ja olen tästä tietoinen. Minulle realiteetit olivat hyvin selvillä, samoin tavoite - saavuttaa niin hyvä fysiikka kuin suinkin ja nousta lavalle. Lyötiin Heidin kanssa kättä päälle ja sovittiin seuraavalle viikolle uudet tapaamiset, jossa sain ruokavalion sekä treeniohjelmat.

Heidi on valmentajana sellainen, minkä tarvitsenkin. Teamimme on pieni ja koen saavani hyvin yksilöllistä apua ja ohjausta. On koko ajan olo, että valmentaja on läsnä ja tukee. Tällä hetkellä päivitän painoani kolme kertaa viikossa. Heidi vastaa saman tien viestiini ja tekee ruokavalioon tarvittavia muutoksia tai tsemppaa jatkamaan samaan malliin. Ensimmäistä kertaa minulla on todella luottavainen olo. Ei tarvitse miettiä ruoka-asioita, ei tarvitse miettiä treeniasioita. Sen kun vain teen ohjeen mukaan ja tuloksia tulee. Ja jos ei tule, niitä laitetaan tulemaan, siitä pitää huolen säännöllinen seuranta. En muista milloin olisin miettinyt ruokaa näin vähän, mitä valmennuksen aloitettua!
Heidi on tarkka ja kannustava ja hänellä on hyvä, rauhoittava ote. Jos jokin asia ei toimi, ei asiaa jäädä vatvomaan, vaan tehdään muutoksia. Kaiken kaikkiaan projekti oli helppo startata hänen kanssaan. Tekemisessä on hyvä varmuus ja hyvä fiilis! Tällä jatketaan!

Tässä vielä hieman esittelyä tiimikaimastani, Evestä. Eve on 18-vuotias ja debytoi keväällä Fitness Classic 2014 bikini fitness-junioreissa. Asennetta, rautaista motivaatiota ja kypsyyttä treenejä kohtaan riittää. Tästä tytöstä motivaatiota muillekin saman ikäisille ja meille vanhemmillekin!



"Olen harrastanut koko ikäni jonkinlaista urheilua -baletista pikajuoksuun. Päälajit ovat olleet jalkapallo, tanssi ja yleisurheilu. Mulla on aina ollu kaks harrastusta samaan aikaa, ja treenikertoja viikkoon on kertyny 6-12. Se ei ole ollut mikään ongelma, koska treenaaminen merkitsee mulle kaikkea! Se on sama-asia  kuin syöminen tai nukkuminen. Itsestäänselvyys. 
13-vuotiaana aloin käymään salilla, jalkapallon ohessa. Oon jo kauan haaveillut kisaamisesta, mutta se varmistui vasta noin vuosi sitten, kun loukkaannuin pahasti jalkapallopelissä. Silloin sain kuulla, että leikkauspöydälle joudun mun nilkan kanssa ja diagnoosi oli että ei tiedetä, tuleeko nilkasta normaalia enää. Oon aina ollut kilpailuhenkinen. Silloin päätin, että pakko kisata jossain muussa jos jalkapalloa ei pysty enää pelaamaan. 

2 kuukautta linkkasin kepeillä salille ja se oli mulle tosi rankkaa aikaa. Nyt  puolen vuoden jälkeen alan olla palautunut tuosta leikkauksesta henkisesti ja fyysisesti. Urheilu on ollut se juttu joka on pelastanu mut, ja jonka takia näinki nopeesi kuntouduin ja pääsin taas jaloilleni. Rankkaa oli kuulla että tyttö joka aina on elänyt urheilulle, ei välttämättä enää pystyisikään kilpailemaan missään. No kuitenkin toisin kävi, ja pelasin viime kesän jalkapalloa. Nyt olen dieetin ajan pikku breikillä jalkapallosta. Tarkootuksena olisi sitäkin jatkaa vielä keväällä kisojen jälkeen. Saa nähdä. Kisaamaan haluan juuri siksi että olen tosi kilpailuhenkinen ja rakastan kaikkea urheiluun liittyvää. Se tulee luonnostaan, eikä oo mulle mitään pakkopullaa. Tässä lajissa saa yhdistää ulkonäön ja urheilun ja se on aina kiinnostanu mua.

Yhteistyö Heidin kanssa alkoi viime maaliskuussa. Heidin ansiosta olen nyt tässä kunnossa. Olin aiemmin kokeillut ruokavalioita, jotka eivät tuottaneet tulosta. Heti kun aloin noudattamaan Heidin tekemää ruokavaliota ja treeniohjelmaa alkoi tulosta tulla todella nopeasti! Heidi on kannustava mutta vaativa valmentaja jonka ansiosta olen nyt tässä!"





2 kommenttia:

  1. Mielettömän hauska blogi sulla! Luen sitä yleensä bussissa ja kanssamatkustajat on useamman kerran saanut ihmetellä mun hihittelyä!

    Minkälaisia hintoja pyydät ruoka- ja treeniohjelmien suunnittelusta?

    VastaaPoista
  2. Voi että, kiva kuulla, että kirjoitukset hihityttävät, eivätkä aiheuta ainoastaan myötähäpeää!
    Laittele sähköpostia everfit@luukku.com, jos ruokavaliot tai treeniohjelmat kiinnostavat, niin selvitellään hieman, millaiseen tarpeeseen ja tavoitteeseen ne tulisi räätälöidä. :)

    VastaaPoista